Follow the real heroes of the society.

IN ENGLISH


We get to follow four of Ragn-Sells blue (green) collar workers. Late nights, early mornings and holidays they work for the society so the rest of the people can chill at home. Many times they are invisible to the public. But behind the walls and beneath the ground work is done that makes the city’s workplaces run. They are the real heroes and since it was christmas we saw a perfect opportunity to highlight them. The films were part of a chistmas campaign I did for Ragn-Sells. We made the films so that they could work even outside Christmas time. There were many challenges with this job. First, I didn’t know the people I was going to film. Second, it was dark because it was made during evenings and mornings in November / December (Sweden). There was also no time to light the scenes because I followed them in their usual work. I could film an hour of effective time and then go home and put it together.


A run-and-gun assignment, a one man mission in a new environment where you have to be spontaneous and flexible.


När alla andra är lediga,
arbetar dom här för samhället.

Vi följer med fyra av Ragn-Sells miljöarbetare. Sena kvällar, nätter och tidiga morgnar. Många gånger är vi osynliga för allmänheten. Men bakom väggarna och under marken sker ett arbete som gör att stadens arbetsplatser fungerar. När de flesta andra är lediga arbetar dom för samhället. Det kan vara att se till att vatten och avlopp fungerar, att ta hand om askorna från värmekraftverk och att samla in avfall från både hushåll och företag. Eller, för den delen, att se till att gods- och avfallslogistiken fungerar i köpcentrum där du handlar. Dom ser till att viktiga samhällsfunktioner fungerar. Året runt, varje dag och oavsett tid på dygnet. Dom är riktiga hjältar.

Projektet startade med att Ragn-Sells ville ha en julkampanj. Istället för att sälja en produkt eller en tjänst med “julrabatt” så ville vi fokusera på dom anställda. Dom som inte syns vanliga fall. Vi valde att lyfta fram samhällets hjältar. Istället för att fokusera på att tjäna pengar runt jul, blev julkampanjen till en employer branding kampanj. Kampanjen gick i alla sociala medier i Sverige och Norge.

Ett klassiskt run-and-gun – ett enmansuppdrag, i nya miljöer där man måste vara spontan och flexibel. Mörkt, smutsigt och trångt men samtidigt spännande att visa verkligheten.

CLIENT
Ragn-Sells

SERVICES
Concept & idea
Film & photo, edit
Art Direction

Julens Hjältar 2019

Julens Hjältar 2018